11/11/2011

KEINDAHAN DISEBALIK MALAM


Oh malam
sesunguhnya keindahan tersembunyi disebalik malam
walaupun kegelapan namun cahaya menyinari alam
bintang-bintang berkelipan
angin bertiup tenang
saat itu mula dibuai khayalan

oh malam
aku berlabuh dikala malam
aku kesepian dikamar malam
aku resah dihujung malam
aku merindu disudut malam

oh malam
berselimpuh aku dikala malam
mencari semua kegelisahan
pabila malam terbit bintang
dalam samar cahaya
ku renung kedalam jiwa
resah itu semua kerna malam tiba
setiap malam kau dan aku berdua
dalam sujud dihamparan mega
berbumbungkan kebiruan l
berlantaikan kehijauan
ketenangan kala malam
berlabuhlah disudut malam
saat itu kau dan diri-Nya sahaja

oh malam
andai malam tak kunjung
kerinduan mungkin akan terus bersarang
berikan malam yang panjang
namun itu semua ketetapan
yang telah di berikan
kita hanya meniti hari -hari
dengan harapan
andai masih ada nadi
terus membawa ku terus kedalam
suasana malam
namun keasyikan lena
sering membuat kuterbuai mimpi
tinggallah sepi dimalam hari tanpa
dirimu menerangi malammu sendiri

eytajms
12/11/11

Tiada ulasan:

Catat Ulasan